Home / بازاريابي / چگونه مشتری پیدا کنیم

چگونه مشتری پیدا کنیم

زمانی که سوار مترو میشوم میبینم که افراد زیادی به دنبال پیدا کردن مشتری در مترو هستند. حتما خودتان دیده اید که پیدا کردن مشتری شان به این صورت است که  داد میزنند و یک جمله را مرتب تکرار میکنند. یک واگن واگن قطار مترو را میروند و همان یک پیام را مثل جارچیان قدیم فریاد میزنند. این روش بدترین روش برای پیدا کردن مشتری است یعنی بگویید من هستم

 

پیدا کردن مشتری و کسب و کار شما

جمله ی فوق العاده  از دارن هاردی (ناشر مجله موفقیت آمریکا)

 

تا فروشی نداشته باشید کسب و کاری ندارید

 

مشتریان شریان حیاتی کسب و کار شما هستند. کسب و کار شما به میزان فروشی که دارید بستگی دارد و فروشتان رابطه ی مستقیم با مشتریان. پس پیدا کردن مشتری را میتوان مهمترین قسمت کسب و کار دانست

 

برای پیدا کردن مشتری مثل دست فروشان در مترو نباشید

زمانی که این دست فروشها داد میزنند چه حسی به آنها دارید؟ آیا فکر میکنید که افرادی که در مترو هستند هیچ کدامشان از آن کالا خوششان نیامده؟ چرا خیلی از آن افراد حاضر در مترو به آن کالا های دست فروشها نیاز دارند پس چرا نمیخرند؟ چون احساس میکنند در شان آنها نیست که از دست فروشان مترو چیزی بخرند

 

در کسب و کار شما هم همین گونه است اگر برای پیدا کردن مشتری له له بزنید مشتری به محض اینکه بفهمد از مشا فاصله میگیرد چرا؟ این قانون را به خاطر بسپارید

 

هیچ کسی دوست ندارد چیزی به آنها فروخته شود بلکه میخواهد خودش چیزی را بخرد

 

پس چگونه فرآیند پیدا کردن مشتری انجام دهیم

کل فرآیند بازاریابی در این کلام خلاصه میشود ما فقط سر راه مشتری قرار میگیریم مشتریان خودشان ما را پیدا میکنند. شما به هر نحوی که هست باید سر راه مشتریتان قرار بگیرید توی چشمش باشید.

 

برای پیدا کردن مشتری مثل ماهیگیری است

زمانی که شما میخواهید ماهی از آب بگیرید یک طعمه نوک قلاب میگذارید و آن را داخل آب می اندازید. ماهی به سمت طعمه می آید و بعد قلاب به دهانش میوفتد. در کسب و کار  هم همینطور است شما باید کمی به مشتریان خدمات رایگان بدهید تا مشتریان به کسب و کار شما جذب شوند.

 

خدمات رایگان برای کسب و کار شما همان طعمه سر قلاب ماهیگیری است

 

برای پیدا کردن مشتری در رسانه های مختلف ظاهر شوید

باز هم همان قضیه توی چشم بودن است شما باید تا میتوانید در رسانه های مختلف حضور پیدا کنید. رسانه های مختلف فقط وب سایت و شبکه های اجتماعی نیست. از پشت فاکتور گرفته تا  بروشور همراه محصول به عنوان رسانه حساب میشود

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید

 

درباره مجيد مرادي

من مجيد مرادي هستم مدرس فروش به سبك mbti- كل شخصيت شناسي در فروش در يك جمله خلاصه ميشود و آن "همه ي افراد مثل ما به دنيا نگاه نمكنند" است. اگر ما بدانيم كه شخص مقابل ما چگونه دنيايش را درك ميكند ميتوانيم آن طور كه او ميپسندد به او بفروشيم و اين يعني دگرگون شدن فروش شما!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *