Home / فروشندگي / ویژگی های یک فروشنده خوب

ویژگی های یک فروشنده خوب

یک فروشنده خوب کسی است که بتواند اولا نرخ فروش را بالا ببرد دوما مشتری را به خرید دوم برساند. چرا که جذب مشتری فرآیندی زمان بر و پر هزینه است. ما اگر فقط یک بار به یک مشتری بفروشیم و دائما در حال فروش به مشتریان جدید باشیم قطعا ما در حال در جا زدن هستیم و به زودی ورشکست خواهیم شد

 

چرا باید فروشنده خوب باشیم

قطعا اگر برای خودتان کار کنید فروشنده خوب بودن میتواند درآمد تان را افزایش دهد. اگر برای شخص دیگری کار میکنید و به صورت پورسانتی حقوق دریافت میکنید بازهم در آمدتان افزایش پیدا میکند.

 

برای فروشنده خوب بودن موضوع فقط اقتصادی نیست

شما زماین که احساس کنید یک فروشنده خوب هستید آرامش بیشتری را تجربه میکنید. زندگی برای شما لذت بخش تر میشود.

 

 

اما ویژگی های یک فروشنده خوب:

اول یک فروشنده خب همیشه لبخند به لب دارد

یک تحقیقی انجام شده و در آن به این نتیجه رسیده اند که تنها چیزی که از صورت که از فاصله ۴۰۰ متری انسان متوجه اش میشود لبخند است. تصور کنید که این لبخند برای مشتری چه معجزه ای میکند

زمانی که شما لبخند میزنید ضمیر ناخود آگاه شخص شما را دوست خودش فرض  میکند و تمایل دارد شما راضی کند. و همه ی اینها منجر به خرید از شما میشود

 

زمانی که شما لبخند میزنید ضمیر ناخود آگاه شخص شما را دوست خودش فرض  میکند

 

S

 

ویژگی دوم فروشنده خوب حسن جویی قبل از صحبت در مورد محصول

ویژگی بعدی که یک فروشنده خوب دارد تعزیف کردن از مشتری است. در یکی از فروشگاه های مطرح دنیا به افراد آموزش میدهند که سه جمله ی اولی شان در مورد محصول نباشد

 

فرمول حسن جویی از مشتری قبل از صحبت در مورد محصول

نام شخص + تعریف + دلیل تعزیف

آقای محمدی پیراهن شما خیلی زیباست احساس میکنم با شلوارتان ست شده است

به همین سادگی

 

ویژگی سوم یک فروشنده خوب، سوال هوشمندانه پرسیدن است

یک فروشنده خوب سوال میپرسد اما نه هر سوالی، فروشنده خوب سوال هوشمندانه میپرسد که نیاز مشتری را درک کند. جفری گیتومر یک جمله معروف دارد

 

اگر سوال هوشمندانه بپرسید مشتری شما را باهوش می‌بیند

اگر سوال احمقانه بپرسید مشتری شما را …

 

 

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید

 

 

 

درباره مجيد مرادي

من مجيد مرادي هستم مدرس فروش به سبك mbti- كل شخصيت شناسي در فروش در يك جمله خلاصه ميشود و آن "همه ي افراد مثل ما به دنيا نگاه نمكنند" است. اگر ما بدانيم كه شخص مقابل ما چگونه دنيايش را درك ميكند ميتوانيم آن طور كه او ميپسندد به او بفروشيم و اين يعني دگرگون شدن فروش شما!

۲ comments

  1. استاد مرادی از شما بسیار ممنونم بابت مقاله ی بسیار کاربردی و عالی که منتشر کردید
    با آرزوی موفیت برای شما

    • ممنونم از شما جناب آقای دکتر صبامهر عزیز
      خوشحالم که این مقاله مورد رضایت شما قرار گرفته
      امیدوارم در همه مراحل زندگی شاد و پیروز و سربلند باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *