Home / مشتري مداري / راهکارهای افزایش رضایت مشتری

راهکارهای افزایش رضایت مشتری

برای شرکت در یک دوره ی زبان در موسسه ای ثبت نام کردم بعد از دو ترم مراجعه به آن موسسه کمی وقفه افتاد بین مراجعه من به آموزشگاه. تقریبا ۳ ماه بعد زمانی که مراجعه کردم به آنچا کل مباحث شان تغییر کرده بود به این صورت بخش بندی ترم ها برای ارائه زبان به طور کلی دچار تغییر شده بود

 

نکته ی مهم این بود که زمانی که من ثبت نام کرده بودم به من گفتند که بعد از دو ترم میتوانی وارد قسمت تافل شوی در صورتی که اصلا به این شکل نبود و تا تافل فاصله زیادی بود آنها  به وعده هایشان عمل نکرده بودند و نتیجه این شد که من احساس کردم فریب خوردم. قطعا در آینده اگر کسی به من بگوید که کلاس زبان خوب کجا هست من هر جا را معرفی کنم، نام این موسسه را به زبان نمی آورم و همه ی اینها به این خاطر بود که آنها با راهکارهای افزایش رضایت مشتری آشنا نبودند

اگر راهکارهای افزایش رضایت مشتری رعایت کنیم

برای پایدار ماندن یک کسب و کار نیاز است که شما مشتریان را به خرید دوم برسانید و تنها راه رساندن مشتریان به خرید دوم این است که از راهکارهای افزایش رضایت مشتری استفاده کنید

رضایت مشتری چهار سطح دارد باهم هرکدام را بررسی میکنیم

 

اولین سطح از راهکارهای افزایش رضایت مشتری

اولین سطح از رضایت مشتری اینکه شما علاوه بر عمل به وعده هایتان، کمی بالاتر از آن عمل کنید مثلا شما یک آتلیه عکاسی دارید و مشتری به شما سفارش یک عکس بزرگ داده است ، معمولا عکاس ها برای اینگونه عکس ها چند مدل از شخص عکس برداری میکنند کافی است که علاوه بر عکسی که چاپ کردید یک عکس دیگر که اندازه ی کوچکتر دارد که با عکس قبلی تفاوت دارد چاپ کنید و در کنارش کوچک بنویسید هدیه ی ما به شما!

 

دومین سطح از راهکارهای افزایش رضایت مشتری

دومین سطح از رضایت مشتری را با مثال زیر متوجه شوید شما یک مغازه ی تلفن همراه دارید زمانی که شخص از شما خرید میکند کافی است علاوه بر گوشی موبایل یک قاب گوشی هم به رایگان به او بدهید. فقط سبک ارائه خیلی مهم است مثلا برای همین گوشی موبایل نباید همان ابتدا به شخص داد باید زمانی که شخص تسویه حساب کرد و فاکتور صادر شد به او قاب را خیلی شکیل هدیه دهید و بگویید این هم هدیه ی ما به شما به پاس قدردانی از خرید شما از مجموعه ی ما.

 

سومین سطح از راهکارهای افزایش رضایت مشتری

سومین سطح از رضایت مشتری زمانی اتفاق میوفتد که مشتری شگفت زده شود. به عنوان مثال شما یک کتاب خریده اید مشغول خواندن آن هستید وسط کتاب به مثلا به شما میگوید به پاس قدردانی از شما برای خرید کتاب، محصول فلان برای شما رایگان است (محصولی که حداقل ۱۰ برابر قیمتش بیشتر است) و مشتری شگفت زده میشود

 

چهارمین سطح از راهکارهای افزایش رضایت مشتری

بالاترین سطح رضایت مشتری زمانی اتفاق میوفتد که مشتری احساس کند اشتباهی رخ داده است به عنوان مثال شما یک ساختمان مسکونی ساخته اید و آخرین مرحله قبل از تمام شدن خانه نصب شیشه ها را مثلا به شرکتی واگذار کرده اید. آن شرکت بعد از نصب شیشه برای یک ساختمان چند طبقه ، کل ساختمان را هم برای شما تمیز کرده و بعد رفته است. شما با دیدن این صحنه احساس میکنید اشتباهی رخ داده است و با یک نامه از طرف مدیر آن شرکت رو به رو میشوید که به پاس سفارش شما، ما تمیز کاری ساختمان هم برایتان انجام داده ایم! و این بالاترین سطح رضایت مشتری را به ارمغان می آورد

 

 

منتظر شنیدن خبرهای موفقیت شما هستم

درباره مجيد مرادي

من مجيد مرادي هستم مدرس فروش به سبك mbti- كل شخصيت شناسي در فروش در يك جمله خلاصه ميشود و آن "همه ي افراد مثل ما به دنيا نگاه نمكنند" است. اگر ما بدانيم كه شخص مقابل ما چگونه دنيايش را درك ميكند ميتوانيم آن طور كه او ميپسندد به او بفروشيم و اين يعني دگرگون شدن فروش شما!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *