Home / بازاريابي / تعریف جذب مشتری

تعریف جذب مشتری

سال پیش با یکی از دوستانم که طراح سایت بود صحبت میکردم. من این را میدانستم که او توانایی های زیادی دارد اما در جذب مشتری مشکل دارد. به او گفتم که چرا کار نمیگیری گفت دست زیاد شده. همه دارند با قیمتهای پرت سایت طراحی میکنند. این قصیه گذشت تا اینکه با یکی از مدیران یکی از شرکتها جلسه ای داشتم.

به مدیر آن شرکت سایت خودم را نشان دادم گفت من هم یک سایت مشابه این میخاهم گفت چه قدر هزینه دارد آن موقع به او گفتم که ۷۰۰ هزار تومان. سریع با دوستم تماس گرفتم و موضوع را با او در میان گذاشتم. بعد از ماه ها توانست برای خودش مشتری دست و پا کند. جذب مشتری در این شرایط توسط من انجام شده بود و این یکی از بهترین شیوه های جذب مشتری است

 

تعریف جذب مشتری عبارت است از مجموع اقدام هایی که شما تحت عنوان بازاریابی انجام میدهید تا به هدف هر کسب و کار یعنی جذب مشتری ختم شود

 

از خرابی بازار تا جذب مشتری

دیدید که دوست من با وجود توانایی های بالایی که دارد اما در جذب مشتری موفق نیست و این به دلیل این است که نمیتواند مشتری اش را جذب کند. تا کنون با افرادی که در تلویزیون نشان شان میدهند حتما مشاهده کرده اید که حرف اولشان این است که بازار خراب است. بازار خراب است ترجمه اش میشود اینکه جذب مشتری ما مشکل دارد. و افراد دراین قسمت دو سری میشوند یک گروه چاره ای برای این کار می اندیشن مثل شما که در حال خواندن این مقاله هستید یا …

 

جذب مشتری و یک سوال اساسی

یک بار برای همیشه این سوال را از خودتان بپرسید

 

مشتریان چرا باید شما را انتخاب کنند؟ شما چه مزیتی دارید که رقیبتان ندارد؟

 

گاو بنفش و جذب مشتری

آقای ست گودین در کتاب گاو بنفش بیان میکند که زمانی که شما به یک مزرعه مراجعه میکنید اگر همه ی گاو ها سیاه و سفید باشند اما فقط یکی از گاو ها به جای سیاه بنفش تیره باشد بیشتر از همه به چشم میاید

در کسب و کار شما هم همینطور است باید یک مزیت رقابتی خاص ارائه دهید تا دیگران شما را انتخاب کنند. این مزیت رقابتی همان گاو بنفش شماست

 

همین الان برای خودتان یک لیست از مزیتهای رقابتی که میتوانید داشته باشید تهیه کنید. از چیزهای ساده شروع کنید. فقط هدفتان این باشد یک مزیت بهتر نسبت به رقبایتان ارائه کنید

 

 

منتظر شنیدن خبرهای موفقیت شما هستم

درباره مجيد مرادي

من مجيد مرادي هستم مدرس فروش به سبك mbti- كل شخصيت شناسي در فروش در يك جمله خلاصه ميشود و آن "همه ي افراد مثل ما به دنيا نگاه نمكنند" است. اگر ما بدانيم كه شخص مقابل ما چگونه دنيايش را درك ميكند ميتوانيم آن طور كه او ميپسندد به او بفروشيم و اين يعني دگرگون شدن فروش شما!

يك نظر

  1. امروزه می توان به روش های مختلفی برای کسب و کار خود تبلیغات ارائه دهید ، ولی برخی از شماها دقیقا نمیدانید که بازخورد تبلیغاتی را که ارائه می دهید چقدر می تواند باشد.

    برای این امر میخواهیم بازخورد داشتن یک سامانه ی پیامک انبوه را بررسی بکنیم،مطالب زیر جزءبزرگی از بازاریابی پیشرفته امروزی می باشد که می توانید از آنها استفاده کنید:

    ۱- در تبلیغات عمده ای دیگری که انجام داده اید، برای هر هزارنفر چقدر هزینه داشته؟ فکرنکنم زیر یک ملیون تومان هزینه داشته باشد. ولی با پیامک چطور؟ با ارسال هر هزار پیامک فقط ۱۰ هزارتومان هزینه می کنید(البته این قیمت های سامانه مخابرات پیام می باشد)

    ۲ – به نظرتان برای اینکه هزار نفر تبلیغات شما را با روش های دیگر ببیند ، چقدر زمان لازم است؟ نمی دانیم شاید روزها،هفته ها و حتی دربرخی شاید ماها. ولی فقط بین ۳ الی ۱۵ دقیقه شما پیامک های خود را برای ۱۰۰۰ نفر ارسال می کنید و به دست آنها به طور حتم می رسد(البته منظور از به طور حتم سامانه ی مخابرات پیام را مثال زدیم ،چراکه حتی می توان با سامانه ی ما حتی به گوشی های بلاک شده پیام ارسال کرد)

    ۳ – در روش های دیگر چندنفر تبلیغات شما را نگاه می کنند و یا تبلیغات شما را دور میریزند؟ ولی آیا کسی وجود دارد که گوشی خود را نگاه نکند یا گوشی خود را دور بیندازد؟ پس به طور حتم پیامک تبلیغاتی شما را مشاهده می کند.

    ۴ – برای حفظ مشتری های خود با روش های دیگر چقدر هزینه لازم است ؟ ولی با پیامک فقط ۱۰۰ ریال یا ۱۰ تومان کافیست

    ۵ – برای یادآوری مشتریان از اینکه شما را فراموش نکنند چقدر هزینه و زمان لازم است؟ یا اصلا به چه بهانه ای می خواهید با مشتری ارتباط برقرار کنید تا اینکه محصول یا خدمات شما را فراموش نکند.

    ۶ – در مناسبت ها و اعیاد که محدوده ی زمانی کم دارند، آیا زمان و توانایی کافی را دارید که همه مشتریان را ساپورت تبلیغاتی کنید؟ فکر نمی کنیم. ولی با سامانه ی پیامک انبوه مخابرات پیام می توانید چند روز قبل یا حتی ماها قبل یا حتی از اول سال به ترتیب طبق تاریخ پیامک های خود را تنظیم کنید و به مسافرت بروید و یا حتی در صورت فراموش کردن یا در دسترس نداشتن اینترنت آنها خود کار ارسال می شوند.

    ۷ – آیا روش های خاصی را برای قرعه کشی دارید؟ اگر هم باشد آیا به صرفه می باشد؟ ولی با سامانه پیامک انبوه مخابرات پیام با استفاده از سرویس قرعه کشی سامانه ، یک متن قرعه کشی ایجاد بکنید و برای کاربران ارسال نماید و با ارسال کد مخصوص برای شما در قرعه کشی به شکل اتومات شرکت خواهم کرد.

    ۸ – آیادر شهرستان ها یا استان های که علاقه مندید کالا یا خدمات شما به آنجا برود هزینه ی کافی یا آشنایی لازم را با روش های تبلیغاتی دیگر را دارید؟ ولی سامانه ما می تواند برای شما به تفکیک استان ها ،شهرستان ها ،مشاغل ، سن و حتی جنسیت برای شما پیامک ارسال نمایید

    سیستم سامانه پیامک انبوه مخابرات پیام با خبرگی بازاریابان و طراحان سامانه ی خود توانسته است روش های بسیار حرفه ای برای شما ایجاد بکنند که شما بتوانید هر روز با ارسال حجمی از پیامک ها ، مشتری های متعددی را برای خود ایجاد بکنید

    سامانه پیامک انبوه مخابرات پیام http://www.mokhaberatpayam.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *