Home / فروشندگي / ترفند های فروشندگی

ترفند های فروشندگی

گاهی استفاده از ترفندهای فروشندگی ساده میتواند نرخ فروش را برای شما به شدت بالا ببرد. در این مقاله چند مورد از ترفندهای فروشندگی برای شما شرح داده میشود.

چند مورد از ترفندهای فروشندگی که میتوانید از همین حالا استفاده کنید

 

young-couple-sitting-with-adviser-agent-happy-bright-colors_573x300

لبخند یکی از مهم ترین ترفندهای فروشندگی

چند بار تا کنون وارد یک مغازه شده اید و فروشنده سرش توی گوشی بوده است؟ شاید حتی بعضی وقتها متوجه نشود شما وارد مغازه شده اید. این فروشندگان اتفاقا برای شما مفید هستند. تا تاریکی نباشد ستارگان در دل شب پیدا نمیشوند. اما عمل کردن به آن سخت است.

فرض کنیم شما یک فروشنده ی تمام عیار هستید (من حتی در مورد خودم هم یک چنین ادعایی ندارم) اصلا شما ۱۰۰! با لبخند شما میشوید ۷۰۰!

یعنی تاثیر گذاری شما هفت برابر میشود.

لبخند تاثیر گذاری شما را هفت برابر میکند!

 

یکی از دیگر ترفندهای فروشندگی ، فروشنده نه، مشاوره!

اگر مشتری متوجه شود که شما قصد دارید به او بفرشید به شدت در مقابل شما مقاومت میکند. شما باید صحبت را به گونه ای پیش ببرید که او خودش از شما بخرد. اما چگونه با مشاوره دادن، حتی کمی از محصولتان بد بگویید. این کار اعتماد را بالا میبرد

 

سعی نکنید به مشتری بفروشید اجازه دهید مشتری از شما بخرد

 

تعیین نیاز برای مشتری مهم ترین مورد از ترفندهای فروشندگی

از مشتری سوال بپرسید. بعد به او محصولتان را ارائه کنید. اجازه دهید نیاز مشتری را کامل درک کنید و بعد به او محصول را ارائه دهید

از مشتری سوال کنید و تا مطمئن نشدید نیاز را به درستی تشخص نداده اید محصول را ارائه نکنید

 

نهایتا سه محصول

در انتها فقط سه گزینه به مشتری اراده کنید حتی شاید یک گزینه پیشنهاد بهتری باشد تا تمرکز روی این محصولات بماند

 

موقع ارائه قیمت حداکثر سه گزینه روی میز باشد

 

قیمت آخرین مورد از ترفندهای فروشندگی

اگر فروشنده از شما قیمت خاست شما با گفتن قیمت فاتحه فروش را خوانده اید. قیمت فقط باید در انتها بیان شود

 

تا ارائه محصولتان کامل نشده، قیمت را تحت هیچ شرایطی به مشتری نگویید

 

 

 

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید

 

درباره مجيد مرادي

من مجيد مرادي هستم مدرس فروش به سبك mbti- كل شخصيت شناسي در فروش در يك جمله خلاصه ميشود و آن "همه ي افراد مثل ما به دنيا نگاه نمكنند" است. اگر ما بدانيم كه شخص مقابل ما چگونه دنيايش را درك ميكند ميتوانيم آن طور كه او ميپسندد به او بفروشيم و اين يعني دگرگون شدن فروش شما!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *