Home / فروشندگي / دانلود رایگان: آموزش فروشندگی پوشاک

دانلود رایگان: آموزش فروشندگی پوشاک

در حال رد شدن در بازار بودم و عجله داشتم. همین که داشتم میرفتم چشمم به یک کاپشن افتاد رنگش قهوره ای سوخته بود اما فرم یقه اش را خیلی دوست داشتم از فروشنده که دم مغازه ایستاده بود پرسیدم این کاپشن چند؟ گفت ۱۷۵ هزار تومان

برای اینکه فروشنده را تست کنتم به او گفتم ۱۲۵ هزار تومان میدی ببرم الان؟ با اکراه گفت تخفیف هم حدی داره اما ۱۳۰ هزار تومان! او میدانست که من عجله دارم و از طرفی از آن کاپشن هم به شدت خوشم آمده بود. آن قدر که آن فروشنده ناشی هم متوجه اشتیاق من شده بود

صحبت تمام شده و من از آن مغازه عبور کردم. و جالب است بدانید که من از همان بازار این کاپشن را تهیه کردم. اما نه از آنجا از جای دیگر

از انجا بود که داستان آموزش فروشندگی پوشاک تازه شروع شد

چرا من از آنجا نخریدم؟

همین حالا این را در ذهن خود هک کنید

 

 در فروشندگی پوشاک مشتری بعد از خارج شدن از مغازه حتی شما را به یاد هم نخواهد آورد.

ما همه درگیر مشکلات خود هستیم. در فروشندگی پوشاک

فروشنده ی حرفه ای آن فروشنده ای است که فروش را همانجا قطعی کند. در همان لحظه در همان روز!

Clothes-Line-Sale

 

روش اول قطعی کردن در فروشندگی پوشاک

یکی از مهمترین مواردی که در فروشندگی پوشاک مطرح است، قطعی کردن فروش در فروشندگی پوشاک است. شما به عنوان یک فروشنده پوشاک حرفه ای، اگر این کار را خوب انجام دهید میتوانید فروش خود را به شدت افزایش دهید. اما چگونه؟ کافی است پس از ارائه سه گزینه به مشتری از او بخواهید که تصمیم گیری کند و بعد از آن دیگر سکوت کنید تا مشتری کمی تحت فشار قرار بگیرد

 

بعد از درخواست فروش سکوت کنید

 

روش دوم قطعی کردن در فروشندگی پوشاک

روش دیگر که در فروشندگی لباس به شدت جواب میدهد این است که با شخصی دیگری کنترل کنید مثلا مشتری از یک لباس خوشش آمده به محض اینکه احساس کردید موقع تمام کردن فروش است به او بگویید اجازه دهید با همکارم چک کنم این لباس موجود هست؟ و در همان لحظه به همکار خود بگویید

 

همکار به شما پاسخ مثبت میدهد شما هم به فروشنده بگویید خیالتان راحت باشد الان برای تان فاکتور میکنم

 

مشتری و فروشدگی پوشاک

یکی از بزرگترین فروشگاه های زنیجره ای در جهان استراتژی که دارد مشتری محور است مشتریان در این فروشگاه اگر مشتری درخواست کند باید ماشینش را هم برایشان گرم کنند. حتی جالب است یک مورد از موارد عجیب این فروشگاه زنجیر چرخ را از مشتری پس گرفته در صورتی که این فروشگاه اصلا زنیجیر چرخ نمیفروشد!

در فروشندگی پوشاک هم به همین صورت است شما باید این نکته را بدانید که همیشه:

 

در فروشندگی پوشاک، حق همیشه با مشتری است

 

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید

 

 

درباره مجيد مرادي

من مجيد مرادي هستم مدرس فروش به سبك mbti- كل شخصيت شناسي در فروش در يك جمله خلاصه ميشود و آن "همه ي افراد مثل ما به دنيا نگاه نمكنند" است. اگر ما بدانيم كه شخص مقابل ما چگونه دنيايش را درك ميكند ميتوانيم آن طور كه او ميپسندد به او بفروشيم و اين يعني دگرگون شدن فروش شما!

۱۳ comments

  1. سلام
    مقاله بسیار عالی و کاربردی بود. ممنونم از شما

  2. بررسی های شما در حوزه های مختلف فروش از جمله همین پوشاک در هیچ سایتی نیست و این خیلی عالیه

  3. با سلام
    خیلی مطالب خوب و کاربردی ارائه فرمودید، فکر کنم نه تنها در فروش پوشاک که در فروش همه چیز می توان از آن استفاده نمود.

  4. با تشکر از مقاله مفید و کاربردیتان استاد

  5. با سلام و تشکر از مطالب خوب شما
    درخواست دارم در مورد فروش محصولات فرهنگی و آموزشی نیز مقالات و آموزش هایی در سایت خود قرار دهید

  6. عالی بود . کوتاه و کاربردی . ممنون از شما

  7. بسیار عالی جناب مرادی عزیز
    مطالبتون در زمینه فروش و شخصیت شناسی در فروش حاوی نکات مهم و کاربردی و اثرگذاری هست که قطعا در پیشرفت کسب و کارها تاثیرگذار خواهد بود.

  8. چیزی که خیلی ها ساده از کنار آن رد می شویم را چقدر دقیق بررسی کردید
    جالب بود
    موفق باشید

  9. با فهمیدن این نکات حالا دیگه بیشتر روی رفتارهای فروشنده ها حساس میشم…
    متوجه میشم کدوم تکنیک رو الان دارن اجرا میکنند:))

  10. ممنون از سایت خوبتون . هر روز به سایتتون سر میزنم و مطالب جدید رو میخونم !

  11. سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم باعث ایجاد انگیزه براتون بشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *